search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
E-Learning-Szenarien. Vorarbeiten zu einer didaktischen Taxonomie
Author
SourceSeiler Schiedt, Eva [Hrsg.]; Kälin, Siglinde [Hrsg.]; Sengstag, Christian [Hrsg.]: E-Learning - alltagstaugliche Innovation? Münster : Waxmann 2006, S. 238-247. - (Medien in der Wissenschaft; 38)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)E-Learning; Didaktik; Taxonomie; Mediennutzung; Mediendidaktik; Didaktisches Modell
sub-disciplineMedia Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-1720-5
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Dieser Beitrag greift das Problem der Wiederverwendung von E-Learning-Angeboten auf. Es wird die Idee von inhaltlichen neutralen didaktischen Bausteinen, sog. Didaktischen Szenarien entwickelt. Anschließend werden Überlegungen für die Ausarbeitung einer Taxonomie Didaktischer Szenarien angestellt. (DIPF/Orig.)
is part of:E-Learning - alltagstaugliche Innovation?
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication04.12.2015
Suggested CitationBaumgartner, Peter: E-Learning-Szenarien. Vorarbeiten zu einer didaktischen Taxonomie - In: Seiler Schiedt, Eva [Hrsg.]; Kälin, Siglinde [Hrsg.]; Sengstag, Christian [Hrsg.]: E-Learning - alltagstaugliche Innovation? Münster : Waxmann 2006, S. 238-247. - (Medien in der Wissenschaft; 38) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-111913 - DOI: 10.25656/01:11191
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)