details
| Title |
Heinz-Werner Wollersheim / Hans-Martin Moderow / Cathrin Friedrich (Hrsg.): Die Rolle von Schulbüchern für Identifikationsprozesse in historischer Perspektive. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag 2002 (311 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Heinze, Carsten |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 4 |
| Document | full text (211 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Schule; Schulbuch; Lehrmittel; Identifikation; Raum; Region; Regionale Identität; Geschichte <Histor> |
| sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2003 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Heinz-Werner Wollersheim / Hans-Martin Moderow / Cathrin Friedrich (Hrsg.): Die Rolle von Schulbüchern für Identifikationsprozesse in historischer Perspektive. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag 2002 (311 S.; ISBN 3-935693-35-4; 44,00 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 08.01.2021 |
| Citation | Heinze, Carsten: Heinz-Werner Wollersheim / Hans-Martin Moderow / Cathrin Friedrich (Hrsg.): Die Rolle von Schulbüchern für Identifikationsprozesse in historischer Perspektive. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag 2002 (311 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-11643 - DOI: 10.25656/01:1164 |