details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-121174
DOI: 10.25656/01:12117
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-121174
DOI: 10.25656/01:12117
| Title |
Versuch zur Erfassung motivationsrelevanter Faktoren im naturwissenschaftsbezogenen Unterricht in der Schuleingangsstufe |
|---|---|
| Author | Koch, Alexander F. |
| Source | 2016, 12 S. |
| Document | full text (448 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Grundschule; Lernmotivation; Sachunterricht; Fragebogen |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
| Language | German |
| Year of creation | 2016 |
| review status | Review Status Unknown |
| Abstract (German): | Eine Fragebogenentwicklung wird vorgestellt, die Lernfreude, Anstrengungsbereitschaft, Bedeutung von Lernen und Zufriedenheit mit der didaktischen Unterrichtsgestaltung operationalisiert und an Kindern im Alter von 7-8 Jahren überprüft. Erste Ergebnisse weisen auf erfolgversprechende Weiterentwicklungsmöglichkeiten hin. Es scheint möglich auf dieser Stufe ökonomisch und flächendeckend reliable Daten zu erheben. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | The study illustrates the development of a questionnaire that tries to assess enjoyment of learning, effort to learn, personal meaning of learning and satisfaction with the teaching methods in children aged between 7 and 8 years. First results indicate a promising basis for the development of a short and extensively useable questionnaire that provides reliable data. (DIPF/orig.) |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 23.06.2016 |
| Citation | Koch, Alexander F.: Versuch zur Erfassung motivationsrelevanter Faktoren im naturwissenschaftsbezogenen Unterricht in der Schuleingangsstufe. 2016, 12 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-121174 - DOI: 10.25656/01:12117 |