search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Konzepte der Filmbildung und der pädagogische Widerwille gegen den Seh-Sinn
Parallel titleConcepts of “Filmbildung“ (film education) and educational aversion to the visual sense
Author
SourceMedienwelten (2014) 3, S. 10-32 ZDB
Document full text (externe Quelle)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2197-6481; 21976481
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Gängige Konzepte der Filmbildung werden vorgestellt und in ihren pädagogischen Implikationen diskutiert. Dabei wird kritisch auf das Kanon-Konzept eingegangen sowie auf den vom Autor favorisierten Ansatz, Spielfilme auch als Gegenstand einer narrativen Pädagogik zu verstehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Common concepts of film education are presented and discussed in their pedagogical implications. In particular, the canon concept is presented as well as the approach favored by the author to understand films as a subject of a narrative educational theory. (DIPF/Orig.)
publisher's URL
other articles of this journal
Date of publication16.12.2016
CitationVollbrecht, Ralf: Konzepte der Filmbildung und der pädagogische Widerwille gegen den Seh-Sinn - In: Medienwelten (2014) 3, S. 10-32 - DOI: 10.13141/zfm.2014-3.66
export files

share content at social platforms