search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Familienmigration, Schulsituation und interethnische Beziehungen. Prozesse der "Integration" bei der Zweiten Generation von Arbeitsmigranten
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 35 (1989) 3, S. 317-336 ZDB
Document
Keywords (German)Lebensalter; Kind; Schulerfolg; Sprachkompetenz; Immigration; Nationalität; Ausländer; Jugoslawien; Türkei
sub-disciplineEducational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1989
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication18.07.2017
Suggested CitationEsser, Hartmut: Familienmigration, Schulsituation und interethnische Beziehungen. Prozesse der "Integration" bei der Zweiten Generation von Arbeitsmigranten - In: Zeitschrift für Pädagogik 35 (1989) 3, S. 317-336 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145161
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)