search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Joachim Kahlert/Kai Nitsche/Klaus Zierer (Hrsg.): Räume zum Lernen und Lehren. Perspektiven einer zeitgemäßen Schulraumgestaltung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2013. [...] [Sammelrezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 1 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Sammelrezension; Schulbau; Schulraum; Raumgestaltung; Architektur
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Sammelrezension von: 1. Joachim Kahlert/Kai Nitsche/Klaus Zierer (Hrsg.): Räume zum Lernen und Lehren. Perspektiven einer zeitgemäßen Schulraumgestaltung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2013, 296 S. ISBN 978-3-7815-1927-5; 2. Wolfgang Schönig/Christina Schmidtlein-Mauderer (Hrsg.): Gestalten des Schulraums Neue Kulturen. des Lernens und Lebens. Bern: hep 2013, 272 S.; ISBN 978-3-03905-922-5
publisher's URLhttp://www.klinkhardt.de/ewr/978378151927.html
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.10.2017
Suggested CitationMatthes, Dominique: Joachim Kahlert/Kai Nitsche/Klaus Zierer (Hrsg.): Räume zum Lernen und Lehren. Perspektiven einer zeitgemäßen Schulraumgestaltung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2013. [...] [Sammelrezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-149166
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)