search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Can private institutions learn from mistakes? Some reflections based on the Portuguese experience
Authors GND-ID ORCID; GND-ID ORCID
SourceDie Hochschule : Journal für Wissenschaft und Bildung 17 (2008) 2, S. 113-125 ZDB
Document  (593 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Staat; Hochschule; Hochschulwesen; Privathochschule; Ausland; Portugal
sub-disciplineHigher Education
Contributors (corporate)Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Document typeArticle (journal)
ISBN978-3-937573-14-4
ISSN1618-9671
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Pedro Teixeira und Alberto Amaral untersuchen Probleme, die sich privaten Hochschulen stellen, wenn die Nachfrage nach einer Hochschulbildung im Rückgang begriffen ist. In etlichen Ländern haben sich private Einrichtungen von der Aussicht auf ein schnelles Wachstum leiten lassen. Sie sind von der Voraussetzung ausgegangen, dass ihre Angebote ohne Probleme von der Nachfrage absorbiert werden. In Ländern, in denen die demographische Entwicklung trotz zunehmender Bildungsbeteiligungsquoten für einen Rückgang der Studierendenzahlen sorgt, sind diese Voraussetzungen nicht mehr gegeben. Die Autoren zeigen am Fall der portugiesischen Privathochschulen, wie diese mit der neuen Situation umgehen. (HoF/Text übernommen)
other articles of this journalDie Hochschule : Journal für Wissenschaft und Bildung Jahr: 2008
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication22.02.2019
CitationTeixeira, Pedro; Amaral, Alberto: Can private institutions learn from mistakes? Some reflections based on the Portuguese experience - In: Die Hochschule : Journal für Wissenschaft und Bildung 17 (2008) 2, S. 113-125 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-163780 - DOI: 10.25656/01:16378
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)