search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
"Man wird hellhörig und merkt: Was sagt man eigentlich so den ganzen Tag?" - Coachings in der Sprachförderung
Authors
SourceSprache im Beruf 1 (2018) 1, S. 113-124 ZDB
Document  (831 KB) (formally and content revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2569-1112; 25691112
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Beitrag wird aus sprachwissenschaftlicher Perspektive beschrieben, wie Qualifizierungsmaßnahmen im Bereich der Sprachförderung durch (videobasierte) Coachings ergänzt werden können. Nach einer Darstellung des Konzepts der linguistisch fundierten Sprachförderung wird die Rolle des sprachlichen Handelns pädagogischer Fachkräfte beleuchtet. Auf dieser Grundlage werden im Beitrag konkrete Ansatzpunkte, Methoden und Materialien zum Coaching des sprachlichen Handelns in der Sprachförderung vorgestellt und anhand von Beispielen illustriert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article explains from a linguistic perspective how qualification measures in the field of language training can be supplemented by (video-based) coachings. After describing the concept of linguistically based language training, the role of the language used by the teachers and instructors staff will be explained. On this basis, concrete contributions, methods and materials for coaching language use in language training are presented; selected examples will further illustrate these. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication11.12.2019
CitationGeyer, Sabrina; Lemmer, Rabea: "Man wird hellhörig und merkt: Was sagt man eigentlich so den ganzen Tag?" - Coachings in der Sprachförderung - In: Sprache im Beruf 1 (2018) 1, S. 113-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-166267 - DOI: 10.25656/01:16626
export files

share content at social platforms