search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Warum ist dieser (Lern-)Raum nur so offen? Das Grazer Open Learning Center – Raum für Bildung
Parallel titleWhy is this (learning) space so open? The Graz Open Learning Center – space for education
Author
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2019) 35-36, 5 S. ZDB
Document  (3.333 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Lernplatz; Lernumgebung; Raum; Lernstatt; Selbstorganisation; Selbst gesteuertes Lernen; Raumausstattung; Flüchtling; Migrant; Offenes Lernen; Höherqualifikation; Graz; Österreich
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISBN9783748172420
ISSN1993-6818; 2076-2879
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Kurz vorgestellt wird in diesem Beitrag ein Lernraum, der nahezu ganztags und ohne vorherige Anmeldung genutzt werden kann: das Open Learning Center (OLC) Graz. Personen mit beengten Wohnverhältnissen haben so nicht nur die Möglichkeit, fokussiert – alleine oder in einer Gruppe – selbstgesteuert zu lernen, sondern der geschaffene Raum bietet neben PC-Arbeitsplätzen, Internetzugang, Lernmaterialien und E-Learning-Angeboten vor allem auch die Wertschätzung und Unterstützung vieler engagierter und freiwilliger LernbegleiterInnen. Zielgruppe des OLC Graz sind Menschen mit Migrations- und Fluchthintergrund allen Alters, die Begleitung auf dem Weg in die Höherqualifizierung suchen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article provides a short introduction to a learning space that can be used nearly all day and without prior registration: the Open Learning Center (OLC) in Graz. The target audience of the OLC in Graz consists of migrants and refugees of all ages who would like support in obtaining higher qualifications. People in cramped living situations have the opportunity to engage in focused, self-directed learning – by themselves or in a group – in a special space that provides not only PC workstations, Internet access, learning materials and e-learning but above all the appreciation and support of dedicated volunteer learning companions. (DIPF/Orig.)
publisher's URLhttps://erwachsenenbildung.at/magazin/archiv_artikel.php?mid=12791&aid=12846
other articles of this journalMagazin erwachsenenbildung.at Jahr: 2019
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication20.02.2019
CitationUnger, Ruth: Warum ist dieser (Lern-)Raum nur so offen? Das Grazer Open Learning Center – Raum für Bildung - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2019) 35-36, 5 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-166799 - DOI: 10.25656/01:16679
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)