search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Metalle und Säuren. Eine historisch-problemorientierte Unterrichtseinheit
Parallel titleMetals and acids. A historically problem-oriented teaching unit
Authors
SourcePraxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 5, S. 8-13 ZDB
Document  (5.319 KB) (formally revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0177-9516; 1617-5638; 01779516; 16175638
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Reaktion von Metallen mit Säuren ist ein wichtiges Thema des Chemieunterrichts in der Mittelstufe. Kann auch Kupfer in Salzsäure, Essigsäure oder Zitronensäure gelöst werden? Bei historisch-problemorientierter Vorgehensweise können Schülerinnen und Schüler dieser Frage nachgehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The reaction of metals with acids is an important topic of chemistry education at school. Can copper be dissolved in hydrochloric acid, acetic acid or citric acid? In this historically problem-oriented teaching unit, students can study this question.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.07.2019
CitationRosenberg, Dominique; Busker, Maike; Böttger, Sebastian; Pöhls, Christin; Fittschen, Ursula; Jansen, Walter: Metalle und Säuren. Eine historisch-problemorientierte Unterrichtseinheit - In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 5, S. 8-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-173910 - DOI: 10.25656/01:17391
export files

share content at social platforms