search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleStandardisierte Prüfungsverfahren in der Erziehungswissenschaft: Kontext, Formen, Konsequenzen
Authors ; ; ;
SourceErziehungswissenschaft 20 (2009) 38, S. 9-36 ZDB
Document
Keywords (German)Erziehungswissenschaft; Testaufgabe; Lehrerausbildung; Prüfung; Lehre; Studiengang; Reform; Struktur; Verfahren; Personal; Deutschland
sub-disciplineHigher Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Artikel thematisiert die "vergleichsweise radikale Abkehr von bisherigen akademischen Lehr- und Lerngewohnheiten, die die neue Studienstruktur mit sich bringt, sowie das Problem des Umgangs mit der durch "dieses neue Regime" herbeigeführten "Explosion der Lehr- und Prüfungsnachfrage". (DIPF/Orig.)
other articles of this journalErziehungswissenschaft Jahr: 2009
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication23.10.2009
Suggested CitationTerhart, Ewald; Baumgart, Franzjörg; Meder, Norbert; Sychowski, Gaja von: Standardisierte Prüfungsverfahren in der Erziehungswissenschaft: Kontext, Formen, Konsequenzen - In: Erziehungswissenschaft 20 (2009) 38, S. 9-36 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-18488
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)