search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Frauenbewegungen, Bildung und Erziehung – Erträge und Problematiken
Authors GND-ID; GND-ID
Sourcevan Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 45-49. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Document  (1.037 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Frauenbewegung; Einfluss; Erziehung; Bildung; Pädagogische Praxis; Erwerbstätigkeit; Benachteiligung; Gleichberechtigung; Feminismus; 18. Jahrhundert; 19. Jahrhundert; Deutschland
sub-disciplineHistory of Education
Gender Studies and Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8474-1553-4; 978-3-8474-2385-0
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
is part of:Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication08.05.2020
CitationRendtorff, Barbara; Breitenbach, Eva: Frauenbewegungen, Bildung und Erziehung – Erträge und Problematiken - In: van Ackeren, Isabell [Hrsg.]; Bremer, Helmut [Hrsg.]; Kessl, Fabian [Hrsg.]; Koller, Hans Christoph [Hrsg.]; Pfaff, Nicolle [Hrsg.]; Rotter, Caroline [Hrsg.]; Klein, Dominique [Hrsg.]; Salaschek, Ulrich [Hrsg.]: Bewegungen. Beiträge zum 26. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2020, S. 45-49. - (Schriften der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-192324 - DOI: 10.25656/01:19232
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)