search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Ursula Neumann / Heike Niedrig / Joachim Schroeder / Lous Henry Senkwa (Hrsg.): Lernen am Rande der Gesellschaft. Bildungsinstitutionen im Spiegel von Flüchtlingsbiografien. Münster u.a.: Waxmann 2003 (468 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 6 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Bildung; Bildungspolitik; Bildungssystem; Flüchtling; Migrant; Jugendlicher; Afrikaner; Biografie; Bildungsbiografie; Bildungsangebot; Bildungschance; Bildungseinrichtung; Integration; Pädagogik; Empirische Untersuchung; Hamburg
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Educational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Ursula Neumann / Heike Niedrig / Joachim Schroeder / Lous Henry Senkwa (Hrsg.): Lernen am Rande der Gesellschaft. Bildungsinstitutionen im Spiegel von Flüchtlingsbiografien. Münster u.a.: Waxmann 2003 (468 S.; ISBN 3-8309-1279-X; 29,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.01.2021
Suggested CitationHamburger, Franz: Ursula Neumann / Heike Niedrig / Joachim Schroeder / Lous Henry Senkwa (Hrsg.): Lernen am Rande der Gesellschaft. Bildungsinstitutionen im Spiegel von Flüchtlingsbiografien. Münster u.a.: Waxmann 2003 (468 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-200259
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)