search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:  
Title
Bildung in Zeiten digitaler Transformation. Herausforderungen für Globales Lernen
Authors GND-ID; GND-ID
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 3, S. 18-22 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildung; Bildungstheorie; Wissensgesellschaft; Emotionale Intelligenz; Kognitive Kompetenz; Kommunikation; Soziale Kompetenz; Digitalisierung; Ethik; Globales Lernen; Nachhaltige Entwicklung
sub-disciplineGeneral Educational Science
Media Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Artikel unternehmen die Autoren den Versuch, aus einer bildungstheoretischen Sicht die gegenwärtigen Kompetenzdiskurse in Zeiten der Digitalisierung kritisch zu analysieren und darauf aufbauend ein digitalisierungsresponsives Kompetenzmodell für das Globale Lernen zu skizzieren. Dabei geht es darum, die vielfältigen Herausforderungen der Digitalisierung in Bezug auf eine globale nachhaltige Entwicklung in Bildungsprozessen in den Blick zu nehmen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, the authors attempt to analyze the current discourses in regard to skills and competences in times of digitization from an educational theoretical point of view. On this basis they describe a digitization-responsive competence model for [Global] Education. The aim is to analyse the challenges of digitalization for global sustainable development in educational processes. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication31.07.2020
Suggested CitationSöder, Joachim Roland; Frieters-Reermann, Norbert: Bildung in Zeiten digitaler Transformation. Herausforderungen für Globales Lernen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 3, S. 18-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-203117 - DOI: 10.31244/zep.2018.03.05
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)