search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Kulturelle Lehrerbildung - Professionalität im Horizont der Globalisierung
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 4, S. 20-29 ZDB
Document  (767 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Kulturelle Lehrerbildung im Horizont von Globalisierung steht vor besonderen Professionsherausforderungen. Dieser Beitrag widmet sich einer theoretischen und empirischen Konkretisierung dieser räumlichen, sachlichen, zeitlichen und sozialen Herausforderungen. Die empirischen Untersuchungen zeigen dabei Momente eines möglichen Handlungsbedarfs auf, der sich im Kontext des gegenwärtigen Lehrangebots und handlungsleitender Orientierungen von Lehramtsstudieren - den identifizieren lässt. Im Zuge weiterführender Analysen können Ansatzpunkte für zukunftsorientierte Neujustierungen herausgearbeitet werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In a globalised world, cultural education poses specific challenges for teacher education and professionalisation. This article introduces a theoretical and empirical concretisation of these spatial, factual, temporal and social challenges. The empirical investigations indicate aspects of a possible need for action concerning the current curricula of teacher education as well as the orientations guiding students in teacher training. In the future, further analyses may facilitate readjustments of these constitutive aspects of teachers' professionalisation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.08.2020
CitationCosta, Jana; Kühn, Claudia; Timm, Susanne; Franken, Lina: Kulturelle Lehrerbildung - Professionalität im Horizont der Globalisierung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 41 (2018) 4, S. 20-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-203476 - DOI: 10.25656/01:20347; 10.31244/zep.2018.04.05
export files

share content at social platforms