search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Schulentwicklung im Kontext der Digitalisierung. Innovation und Transformation durch schulische Netzwerkarbeit
Authors GND-ID; ; GND-ID; GND-ID; GND-ID ORCID; GND-ID ORCID; ; GND-ID
SourceSchulverwaltung. Niedersachsen 31 (2020) 3, S. 87-90 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsmanagement; Netzwerk; Neue Medien; Schule; Schulsystem; Schulentwicklung; Computer; Unterricht; Digitalisierung; Kooperation; Datenverarbeitung; Entwicklungsprozess; Forschungsprojekt; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN 1865-2050
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Wie können Schulentwicklungsprozesse im Kontext der Digitalisierung von schulischer Netzwerkarbeit profitieren? Der Beitrag geht dieser Frage nach und stellt ein laufendes Forschungsprojekt der Universität Duisburg-Essen vor. (DIPF/Orig.)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication28.07.2020
Suggested CitationEndberg, Manuela; Gageik, Lisa; Hasselkuß, Marco; Ackeren, Isabell van; Kerres, Michael; Bremm, Nina; Düttmann, Tobias; Racherbäumer, Kathrin: Schulentwicklung im Kontext der Digitalisierung. Innovation und Transformation durch schulische Netzwerkarbeit - In: Schulverwaltung. Niedersachsen 31 (2020) 3, S. 87-90 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-204885
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)