search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
Original Title
Zu didaktischen Funktionen musikpädagogischer Aufgabenstellungen
Parallel titleDidactic functions of music-pedagogical tasks
Author GND-ID
SourceWeidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 219-230. - (Musikpädagogische Forschung; 40)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Didaktik; Musikpädagogik; Musikunterricht; Aufgabenstellung; Schulbuch
sub-disciplineTeaching Didactics/Teaching Music and Arts
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4048-7; 978-3-8309-9048-2
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Recent music-pedagogical research has been increasingly concerned with the possibilities and requirements of a new task culture for musical instruction. As a structural basis of such a task culture, six didactic functions of tasks could be determined in order to derive the criteria for the construction and evaluation of musical instruction materials. This paper gives an account of these functions, also with regard to selected aspects of musical instruction, and shows their interconnectedness. (DIPF/Orig.)
is part of:Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication24.09.2020
Suggested CitationRogg, Stefanie: Zu didaktischen Funktionen musikpädagogischer Aufgabenstellungen - In: Weidner, Verena [Hrsg.]; Rolle, Christian [Hrsg.]: Praxen und Diskurse aus Sicht musikpädagogischer Forschung. Münster ; New York : Waxmann 2019, S. 219-230. - (Musikpädagogische Forschung; 40) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-207141
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)