details
| Title |
Rudolf Egger / Sandra Hummel: Lernwelt Schulweg. Sozialräumliche Annäherungen an ein Alltagsphänomen. Reihe: Lernweltforschung, Band 19. Wiesbaden: Springer VS Verlag 2016 (222 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Zschiesche, Barbara |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 2 |
| Document | full text (213 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Schule; Schulweg; Schüler; Lehrer; Eltern; Elternhaus; Peer Group; Lernwelt; Lernort; Sozialraum; Umwelt; Wahrnehmung; Erfahrung; Erleben; Aneignung; Partizipation; Empirische Untersuchung |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2017 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Rudolf Egger / Sandra Hummel: Lernwelt Schulweg. Sozialräumliche Annäherungen an ein Alltagsphänomen. Reihe: Lernweltforschung, Band 19. Wiesbaden: Springer VS Verlag 2016 (222 S.; ISBN 978-3-658-10517-4; 29,99 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 21.10.2020 |
| Citation | Zschiesche, Barbara: Rudolf Egger / Sandra Hummel: Lernwelt Schulweg. Sozialräumliche Annäherungen an ein Alltagsphänomen. Reihe: Lernweltforschung, Band 19. Wiesbaden: Springer VS Verlag 2016 (222 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208189 - DOI: 10.25656/01:20818 |