search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Barbara Muslic: Kopplungen und Entscheidungen in der Organisation Schule. Organisationsbezogenes Schulleitungshandeln im Kontext von Lernstandserhebungen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2017 (532 S.) [Rezension]
Author
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 ZDB
Document  (211 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Schule; Organisation; Organisationstheorie; Systemtheorie; Lernstandserhebung; Reform; Steuerung; Schulleistung; Handlung; Handlungsmuster; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Barbara Muslic: Kopplungen und Entscheidungen in der Organisation Schule. Organisationsbezogenes Schulleitungshandeln im Kontext von Lernstandserhebungen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2017 (532 S.; ISBN 978-3-658-17267-1; 69,99 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2017
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication02.11.2020
CitationKeitel, Juliane: Barbara Muslic: Kopplungen und Entscheidungen in der Organisation Schule. Organisationsbezogenes Schulleitungshandeln im Kontext von Lernstandserhebungen. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften 2017 (532 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 16 (2017) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-208811 - DOI: 10.25656/01:20881
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)