search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:  
Title
Während, nach und wegen der COVID-19 Krise: Die Welt neu denken
Author GND-ID
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 43 (2020) 3, S. 4-8 ZDB
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Pandemie; Weltgesellschaft; Transformation; Wertewandel; Angst; Krise; Solidarität; Globale Auswirkung; Gemeinschaftsgefühl
sub-disciplineEducational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Text plädiert, auch als Konsequenz der Corona-Krise, für eine große gesellschaftliche Transformation, für die ein begleitender Bewusstseinswandel Voraussetzung ist. Dieser lässt sich mit den drei Leitbegriffen Global Citizenship, globale Gerechtigkeit und planetare Schicksalsgemeinschaft umschreiben. Welche Lernchancen und welche Lernhindernisse gibt es für eine derartige planetare Pädagogik? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This paper is a plea – as a lesson also learnt from the Corona crisis – for a great social transformation, which presupposes an accompanying fundamental change of mindset. This change follows the three guidelines global citizenship, global justice and planetary stewardship. The paper discusses the opportunities and hurdles of such a planetary pedagogy. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2020
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.01.2021
Suggested CitationWintersteiner, Werner: Während, nach und wegen der COVID-19 Krise: Die Welt neu denken - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 43 (2020) 3, S. 4-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-212405 - DOI: 10.31244/zep.2020.03.02
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)