details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-215169
DOI: 10.25656/01:21516; 10.31244/9783830993315.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-215169
DOI: 10.25656/01:21516; 10.31244/9783830993315.05
Original Title |
Schule und Corona. Ein Überblick über Forschungsaktivitäten an Hand von Projektsteckbriefen |
---|---|
Parallel title | Schooling and Corona. An overview of research activities on the basis of project profiles |
Authors | Fickermann, Detlef ; Edelstein, Benjamin |
Source | Fickermann, Detlef [Hrsg.]; Edelstein, Benjamin [Hrsg.]: Schule während der Corona-Pandemie. Neue Ergebnisse und Überblick über ein dynamisches Forschungsfeld. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 103-212. - (Die Deutsche Schule, Beiheft; 17) |
Document | full text (1.319 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Schulschließung; Coronavirus; Pandemie; Unterricht; Fernunterricht; Schulorganisation; Forschungsdokumentation; Bildungsforschung; Schulforschung; Forschungsprojekt; Forschungsdaten; Zugang; Übersicht; Erhebung; Deutschland; Schweiz; Österreich |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8309-4331-0; 978-3-8309-9331-5; 9783830943310; 9783830993315 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Auswirkungen der Corona-Pandemie auf die Organisation von Schule und Unterricht haben zu einer großen Anzahl von Forschungsaktivitäten rund um den einsetzenden „Fernunterricht“ geführt. Der vorliegende Beitrag dokumentiert an Hand von Steckbriefen 84 Forschungsprojekte und Erhebungen, die seit Beginn der Pandemie auf den Weg gebracht worden sind. Auf einige deskriptive Auswertungen, die einen Überblick über zentrale Rahmendaten der von uns erfassten Projekte und Erhebungen geben, folgen ergänzende Hinweise auf Erhebungen von Lehrer*innenverbänden, Elternvereinigungen und sonstigen Organisationen. Der Beitrag schließt mit einem Blick auf Desiderate und Anregungen für mögliche Initiativen und Aktivitäten zur Forschungsförderung. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The impacts of the Corona pandemic on the organization of schools and teaching have induced a great number of research activities with regard to the introduction of “distance learning.” On the basis of project profiles, this article documents 84 research projects and surveys initiated since the beginning of the pandemic. Subsequent to some descriptive evaluations giving an overview of central framework data on the projects and surveys we have collected, we provide supplementary information on surveys by teachers’ and parents’ associations and by further organizations. Finally, the contribution takes a look at desiderata and suggestions for possible research funding initiatives and activities. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Schule während der Corona-Pandemie. Neue Ergebnisse und Überblick über ein dynamisches Forschungsfeld |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 03.03.2021 |
Citation | Fickermann, Detlef; Edelstein, Benjamin: Schule und Corona. Ein Überblick über Forschungsaktivitäten an Hand von Projektsteckbriefen - In: Fickermann, Detlef [Hrsg.]; Edelstein, Benjamin [Hrsg.]: Schule während der Corona-Pandemie. Neue Ergebnisse und Überblick über ein dynamisches Forschungsfeld. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 103-212. - (Die Deutsche Schule, Beiheft; 17) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-215169 - DOI: 10.25656/01:21516; 10.31244/9783830993315.05 |