search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:  
Original Title
Schule und Corona. Ein Überblick über Forschungsaktivitäten an Hand von Projektsteckbriefen
Parallel titleSchooling and Corona. An overview of research activities on the basis of project profiles
Authors GND-ID; GND-ID
SourceFickermann, Detlef [Hrsg.]; Edelstein, Benjamin [Hrsg.]: Schule während der Corona-Pandemie. Neue Ergebnisse und Überblick über ein dynamisches Forschungsfeld. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 103-212. - (Die Deutsche Schule, Beiheft; 17)
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Schule; Schulschließung; Coronavirus; Pandemie; Unterricht; Fernunterricht; Schulorganisation; Forschungsdokumentation; Bildungsforschung; Schulforschung; Forschungsprojekt; Forschungsdaten; Zugang; Übersicht; Erhebung; Deutschland; Schweiz; Österreich
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-4331-0; 978-3-8309-9331-5
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Auswirkungen der Corona-Pandemie auf die Organisation von Schule und Unterricht haben zu einer großen Anzahl von Forschungsaktivitäten rund um den einsetzenden „Fernunterricht“ geführt. Der vorliegende Beitrag dokumentiert an Hand von Steckbriefen 84 Forschungsprojekte und Erhebungen, die seit Beginn der Pandemie auf den Weg gebracht worden sind. Auf einige deskriptive Auswertungen, die einen Überblick über zentrale Rahmendaten der von uns erfassten Projekte und Erhebungen geben, folgen ergänzende Hinweise auf Erhebungen von Lehrer*innenverbänden, Elternvereinigungen und sonstigen Organisationen. Der Beitrag schließt mit einem Blick auf Desiderate und Anregungen für mögliche Initiativen und Aktivitäten zur Forschungsförderung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The impacts of the Corona pandemic on the organization of schools and teaching have induced a great number of research activities with regard to the introduction of “distance learning.” On the basis of project profiles, this article documents 84 research projects and surveys initiated since the beginning of the pandemic. Subsequent to some descriptive evaluations giving an overview of central framework data on the projects and surveys we have collected, we provide supplementary information on surveys by teachers’ and parents’ associations and by further organizations. Finally, the contribution takes a look at desiderata and suggestions for possible research funding initiatives and activities. (DIPF/Orig.)
is part of:Schule während der Corona-Pandemie. Neue Ergebnisse und Überblick über ein dynamisches Forschungsfeld
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication03.03.2021
Suggested CitationFickermann, Detlef; Edelstein, Benjamin: Schule und Corona. Ein Überblick über Forschungsaktivitäten an Hand von Projektsteckbriefen - In: Fickermann, Detlef [Hrsg.]; Edelstein, Benjamin [Hrsg.]: Schule während der Corona-Pandemie. Neue Ergebnisse und Überblick über ein dynamisches Forschungsfeld. Münster ; New York : Waxmann 2021, S. 103-212. - (Die Deutsche Schule, Beiheft; 17) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-215169 - DOI: 10.31244/9783830993315.05
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)