search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Partizipative und kritisch-reflexive Musikpädagogik im Kontext digitaler Medien. Eine analytische Studie auf der Basis fünf konkreter Unterrichtsmodelle
Parallel titleParticipative and critical music education in the context of digital media. An analytical study based on five concrete teaching models
Author GND-ID
SourceMartin, Kai [Hrsg.]; Stick, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik in Zeiten von Globalisierung und Digitalisierung. Weimar 2021, S. 64-81
Document  (590 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Musikpädagogik; Musikunterricht; Digitalisierung; Digitale Medien; Fachdidaktik; Partizipation; Unterrichtsmodell; Reflexion <Phil>; Kritisches Denken; Unterrichtsbeispiel
sub-disciplineMedia Education
Teaching Didactics/Teaching Music and Arts
Document typeArticle (from a serial)
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Musikunterricht kann sowohl die Partizipation am Kulturleben als auch die Partizipation an der digitalen Welt fördern. Darüber hinaus können verschiedene Unterrichtsmodelle zur kritischen Reflexion der zunehmenden Digitalisierung unserer Lebenswelt anregen. Gegenstand dieser Reflexionen können Funktionsweisen von Medien, ihr Einfluss auf unsere Wahrnehmung, aber auch die langfristigen psychologischen und soziologischen Folgen der digitalen Revolution sein. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Music education can promote participation in cultural life as well as participation in the digital world. Furthermore, different teaching models can inspire reflection on the consequences of increasing digitalization of our living environment. These reflections can involve the operating modes of digital media, its influence on our perception but also the long-term psychological and sociological effects of digital revolution. (DIPF/Orig.)
is part of:Musikpädagogik in Zeiten von Globalisierung und Digitalisierung
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.03.2021
CitationHandschick, Matthias: Partizipative und kritisch-reflexive Musikpädagogik im Kontext digitaler Medien. Eine analytische Studie auf der Basis fünf konkreter Unterrichtsmodelle - In: Martin, Kai [Hrsg.]; Stick, Christian [Hrsg.]: Musikpädagogik in Zeiten von Globalisierung und Digitalisierung. Weimar 2021, S. 64-81 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-217506 - DOI: 10.25656/01:21750
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)