search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gewalt in der Erziehung als Unrecht thematisieren. Perspektiven aus der Aufarbeitung sexuellen Kindesmissbrauchs
Parallel titleAddressing violence in education as injustice. Perspectives on the reappraisal of sexual abuse of children
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 1, S. [6]-14 ZDB
Document  (654 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag diskutiert, wie Gewalt als Unrecht in der Erziehungswissenschaft thematisiert werden kann. Drei Thesen werden vorgestellt. Diese zielen auf die Frage, welche Bedeutung die Ächtung von Gewalt für erziehungswissenschaftliche Positionierungen hat. Zurückgegriffen wird auf Erfahrungen, über die Betroffene sexueller Gewalt sprechen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This contribution discusses how violence in educational settings can be characterised as injustice from the perspective of educational sciences. Three theses are presented which aim to discuss the meaning that the ostracism of violence has for the positioning of educational sciences. Attention is drawn to the experience of those who suffered from sexual violence. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.05.2021
CitationAndresen, Sabine: Gewalt in der Erziehung als Unrecht thematisieren. Perspektiven aus der Aufarbeitung sexuellen Kindesmissbrauchs - In: Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 1, S. [6]-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221785 - DOI: 10.25656/01:22178
export files

share content at social platforms