details
Original Title |
Gewalt in der Erziehung als Unrecht thematisieren. Perspektiven aus der Aufarbeitung sexuellen Kindesmissbrauchs |
---|---|
Parallel title | Addressing violence in education as injustice. Perspectives on the reappraisal of sexual abuse of children |
Author |
Andresen, Sabine ![]() ![]() |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 1, S. [6]-14 ![]() |
Document | full text (654 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Erziehungswissenschaft; Empirische Forschung; Pädagogische Forschung; Bewältigung; Gewalt; Kindesmissbrauch; Kindeswohl; Macht; Sexueller Missbrauch; Inhalt |
sub-discipline | Empirical Educational Research Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag diskutiert, wie Gewalt als Unrecht in der Erziehungswissenschaft thematisiert werden kann. Drei Thesen werden vorgestellt. Diese zielen auf die Frage, welche Bedeutung die Ächtung von Gewalt für erziehungswissenschaftliche Positionierungen hat. Zurückgegriffen wird auf Erfahrungen, über die Betroffene sexueller Gewalt sprechen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This contribution discusses how violence in educational settings can be characterised as injustice from the perspective of educational sciences. Three theses are presented which aim to discuss the meaning that the ostracism of violence has for the positioning of educational sciences. Attention is drawn to the experience of those who suffered from sexual violence. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2018 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 17.05.2021 |
Citation | Andresen, Sabine: Gewalt in der Erziehung als Unrecht thematisieren. Perspektiven aus der Aufarbeitung sexuellen Kindesmissbrauchs - In: Zeitschrift für Pädagogik 64 (2018) 1, S. [6]-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221785 - DOI: 10.25656/01:22178 |