search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Orte und Formate für Debatten in der Erwachsenenbildung
Author GND-ID
SourceDebatte : Beiträge zur Erwachsenenbildung 1 (2018) 1, S. 44-56 ZDB
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Erwachsenenbildung; Diskurs; Veröffentlichung; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Ort; Publikation
sub-disciplineAdult Education / Further Education
Document typeArticle (journal)
ISSN2567-5966; 2567-5974
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In dem Beitrag werden Orte und Formate des Debattierens mit dem Ziel betrachtet, auf Lücken und nicht wahrgenommene Effekte in den Diskursen aufmerksam zu machen. Diskurse auf Tagungen und in Publikationen stellen Verbindungen her, die ein Forschungsfeld zu einem "Invisible College" werden lassen. Formate und Orte produzieren aber auch Ungleichheit im Diskurs, so z.B. zwischen Wissenschaft und Praxis, etablierten Wissenschaftler*innen und Nachwuchswissenschaftler*innen und international zwischen "anglophonen" und anderen Sprachregionen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, places and formats of debating are considered with the aim of becoming aware of gaps and unperceived consequences in discourses. Discourses at conferences and in publications create connections that turn a field of research into an ”Invisible College“. But these formats and places also produce asymmetries in discourse, such as between scientific theory and practice, between established and junior scientists, and between ”anglophone“ and other language regions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalDebatte : Beiträge zur Erwachsenenbildung Jahr: 2018
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.05.2021
Suggested CitationIller, Carola: Orte und Formate für Debatten in der Erwachsenenbildung - In: Debatte : Beiträge zur Erwachsenenbildung 1 (2018) 1, S. 44-56 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-221827 - DOI: 10.25656/01:22182
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)