search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Zeit für Kinder und Zeit der Kinder. Kindheit in der Moderne zwischen Zeitökonomie und Zeitautonomie
Author GND-ID
SourceBenner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 274-278. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Pädagogik; Bildung; Bildungsprozess; Bildungssystem; Erziehung; Kind; Kindesalter; Erwachsener; Zeit; Zeitbewusstsein; Zeitplanung; Ökonomie; Rationalisierung; Familie; Gesellschaft; Industriegesellschaft; Moderne
sub-disciplineOrganisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-407-41129-4
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
is part of:Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication11.06.2021
CitationNeumann, Karl: Zeit für Kinder und Zeit der Kinder. Kindheit in der Moderne zwischen Zeitökonomie und Zeitautonomie - In: Benner, Dietrich [Hrsg.]; Lenzen, Dieter [Hrsg.]; Otto, Hans-Uwe [Hrsg.]: Erziehungswissenschaft zwischen Modernisierung und Modernitätskrise. Beiträge zum 13. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft vom 16.-18. März 1992 in der Freien Universität Berlin. Weinheim ; Basel : Beltz 1992, S. 274-278. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 29) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-223599 - DOI: 10.25656/01:22359
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)