search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Historische Bildungsforschung schreibt Wissensgeschichte
Authors ;
SourceThole, Friederike [Hrsg.]; Wedde, Sarah [Hrsg.]; Kather, Alexander [Hrsg.]: Über die Notwendigkeit der Historischen Bildungsforschung. Wegbegleiter*innenschrift für Edith Glaser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 17-28
Document  (2.134 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Historische Bildungsforschung; Bildungsgeschichte; Wissen; Geschichte <Histor>; Deutschland
sub-disciplineHistory of Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2479-8; 978-3-7815-5914-1; 9783781524798; 9783781559141
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag weist auf, wie Ansätze der modernen Wissensgeschichte fruchtbar zu machen sind für die Historische Bildungsforschung. (DIPF/Orig.)
is part of:Über die Notwendigkeit der Historischen Bildungsforschung. Wegbegleiter*innenschrift für Edith Glaser
additional URLsDOI: 10.35468/5914-02
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication30.09.2021
CitationWedde, Sarah; Thole, Friederike: Historische Bildungsforschung schreibt Wissensgeschichte - In: Thole, Friederike [Hrsg.]; Wedde, Sarah [Hrsg.]; Kather, Alexander [Hrsg.]: Über die Notwendigkeit der Historischen Bildungsforschung. Wegbegleiter*innenschrift für Edith Glaser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 17-28 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233340 - DOI: 10.25656/01:23334
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)