details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233340
DOI: 10.25656/01:23334; 10.35468/5914-02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233340
DOI: 10.25656/01:23334; 10.35468/5914-02
Title |
Historische Bildungsforschung schreibt Wissensgeschichte |
---|---|
Authors | Wedde, Sarah; Thole, Friederike |
Source | Thole, Friederike [Hrsg.]; Wedde, Sarah [Hrsg.]; Kather, Alexander [Hrsg.]: Über die Notwendigkeit der Historischen Bildungsforschung. Wegbegleiter*innenschrift für Edith Glaser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 17-28 |
Document | full text (2.134 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Historische Bildungsforschung; Bildungsgeschichte; Wissen; Geschichte <Histor>; Deutschland |
sub-discipline | History of Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-2479-8; 978-3-7815-5914-1; 9783781524798; 9783781559141 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag weist auf, wie Ansätze der modernen Wissensgeschichte fruchtbar zu machen sind für die Historische Bildungsforschung. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Über die Notwendigkeit der Historischen Bildungsforschung. Wegbegleiter*innenschrift für Edith Glaser |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 30.09.2021 |
Citation | Wedde, Sarah; Thole, Friederike: Historische Bildungsforschung schreibt Wissensgeschichte - In: Thole, Friederike [Hrsg.]; Wedde, Sarah [Hrsg.]; Kather, Alexander [Hrsg.]: Über die Notwendigkeit der Historischen Bildungsforschung. Wegbegleiter*innenschrift für Edith Glaser. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2021, S. 17-28 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-233340 - DOI: 10.25656/01:23334; 10.35468/5914-02 |