search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Schule für Eltern öffnen – das Projekt SchulMentoren in Hamburg
Parallel titleMaking schools more accessible for parents – the schoolmentors project in Hamburg
Authors ; GND-ID; GND-ID ORCID; ;
SourceDie deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 325-330 ZDB
Document  (176 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Schule; Eltern; Mentorprogramm; Elternarbeit; Elternmitwirkung; Schulentwicklung; Evaluation; Projekt; Hamburg; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag legt den Fokus auf wissenschaftliche Evaluationsergebnisse zum Projekt „SchulMentoren – Hand in Hand für starke Schulen“ hinsichtlich der Fragestellung, wie Barrieren zwischen der Schule und dem Elternhaus abgebaut werden können. Auf dieser Grundlage werden mögliche Implikationen und zukünftige Perspektiven betrachtet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper focuses on evaluation results from the project “SchoolMentors” (SchulMentoren – Hand in Hand für starke Schulen) regarding how existing barriers between school and parents can be reduced. On this basis, possible implications and future perspectives are addressed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalDie deutsche Schule Jahr: 2021
additional URLsDOI: 10.31244/dds.2021.03.07
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication08.10.2021
CitationAdolé Akue-Dovi, Jennifer; Feld, Imogen; Gerick, Julia; Riel, Hannah van; Vaccaro, Eric: Schule für Eltern öffnen – das Projekt SchulMentoren in Hamburg - In: Die deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 325-330 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234415 - DOI: 10.25656/01:23441
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)