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Original Title
Eltern und Schule – Chancen der Zusammenarbeit besser nutzen!
Parallel titleParents and school – making better use of opportunities for cooperation!
Author GND-ID ORCID
SourceDie deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 336-347 ZDB
Document  (180 KB)
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Keywords (German)Eltern; Schule; Kooperation; Eltern-Schule-Beziehung; Pandemie; COVID-19; Familie; Bildungschance; Familienbildung; Beratung; Familienbericht; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Social Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit der COVID-19-Pandemie sind Entwicklungsbedarfe in der Ausgestaltung der Zusammenarbeit zwischen Schule und Eltern erneut deutlich geworden. Die Potenziale, die in einer intensiveren Kooperation und einer stärkeren Öffnung von Schulen für Bedarfe von Familien liegen, wurden zwar schon lange zuvor herausgearbeitet, aber noch unzureichend genutzt. Der vorliegende Beitrag stellt hierauf bezogene Empfehlungen des Neunten Familienberichts (BMFSFJ, 2021) vor. Plädiert wird für eine Stärkung schulischer Ressourcen für die Weiterentwicklung von Erziehungs- und Bildungspartnerschaft en, für die Anbindung von Angeboten der Elternbildung und -beratung an Schulen und für den Ausbau interdisziplinärer Teams, die in ausgewählten Themenfeldern die Kooperation mit Eltern unterstützen können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The Covid-19 pandemic has once again highlighted the need for development in the cooperation between schools and parents. Although the potential for more intensive cooperation and greater openness to the needs of families on the part of schools has been identified long before, it has not yet been fully exploited. This article presents the related recommendations of the Ninth Family Report (BMFSFJ, 2021). It argues in favor of strengthening school resources for the further development of family-school partnerships, for linking parent education and counseling services to schools, and for expanding interdisciplinary teams that can support cooperation with parents in selected subject areas. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalDie deutsche Schule Jahr: 2021
additional URLsDOI: 10.31244/dds.2021.03.09
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Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication08.10.2021
CitationWalper, Sabine: Eltern und Schule – Chancen der Zusammenarbeit besser nutzen! - In: Die deutsche Schule 113 (2021) 3, S. 336-347 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-234431 - DOI: 10.25656/01:23443
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