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URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237739
DOI: 10.25656/01:23773; 10.24452/sjer.43.3.6
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237739
DOI: 10.25656/01:23773; 10.24452/sjer.43.3.6
Original Title |
Hochschulforschung in der Schweiz. Autorinnen und Autoren sowie Themen zwischen 2009 und 2018 |
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Parallel title | Higher education research in Switzerland: authors and topics from 2009 to 2018 |
Authors | Probst, Carole; Wassmer, Christian |
Source | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 43 (2021) 3, S. 415-429 |
Document | full text (1.370 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Hochschulforschung; Forschungsgegenstand; Methode; Forscher; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Publikation; Forschungsstand; Schweiz |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2624-8492; 26248492 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Hochschulforschung (higher education research) ist ein relativ junges Feld mit engen Verbindungen und unklaren Grenzen zu benachbarten Disziplinen. Es definiert sich mehr über den Forschungsgegenstand als über gemeinsame Theorien und Methoden. Der Forschungsgegenstand ist oft stark durch nationale Gegebenheiten geprägt. Auch in der Schweiz zeigt sich, dass das Feld (noch) nicht als eigenständige wissenschaftliche Disziplin bezeichnet werden kann, fehlen doch z. B. die institutionalisierte Ausbildung des wissenschaftlichen Nachwuchses oder Gefässe für den gegenseitigen Austausch. Dieser Beitrag hat zum Ziel, den Stand der Hochschulforschung in der Schweiz anhand von Publikationen von Autorinnen und Autoren aus der Schweiz darzustellen, mit einem Fokus auf Themen und Co-Autorschaften. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Higher education research is a relatively young field with close connections and unclear boundaries to neighbouring disciplines. It defines itself rather through its research object than through shared theories and methods. Its object of research, however, is often strongly influenced by national circumstances. In Switzerland, it is evident that the field cannot (yet) be described as an independent scientific discipline, since, for example, there is a lack of institutionalised training for young scientists or of platforms for mutual exchange. This article attempts to present the state of higher education research in Switzerland through the analysis of publications by authors from Switzerland. In particular, topics and co-authorships are analysed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2021 |
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Date of publication | 07.01.2022 |
Citation | Probst, Carole; Wassmer, Christian: Hochschulforschung in der Schweiz. Autorinnen und Autoren sowie Themen zwischen 2009 und 2018 - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 43 (2021) 3, S. 415-429 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-237739 - DOI: 10.25656/01:23773; 10.24452/sjer.43.3.6 |