details
| Title |
Florian Weitkämper: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit. Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen. Wiesbaden: Springer VS 2018 (377 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Maeder, Christoph |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 2 |
| Document | full text (211 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Schule; Grundschule; Lehrer; Soziale Ungleichheit; Autorität; Pädagogisches Handeln; Praxis; Ethnografie; Studie; Feldforschung; Empirische Untersuchung |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2020 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Florian Weitkämper: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit. Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen. Wiesbaden: Springer VS 2018 (377 S.; ISBN 978-3-658-24482-8; 45,00 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 13.03.2023 |
| Citation | Maeder, Christoph: Florian Weitkämper: Lehrkräfte und soziale Ungleichheit. Eine ethnographische Studie zum un/doing authority in Grundschulen. Wiesbaden: Springer VS 2018 (377 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240510 - DOI: 10.25656/01:24051 |