details
Title |
Joachim Schröder (Hrsg.): Geflüchtete in der Schule. Vom Krisenmanagement zur nachhaltigen Schulentwicklung. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2018 (100 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Lange, Sarah Désirée ![]() ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 4 ![]() |
Document | full text (210 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Flucht; Flüchtling; Migration; Kind; Jugendlicher; Lebensbedingungen; Schule; Schulsystem; Schulpädagogik; Schulentwicklung; Sozialpädagogik; Bildungsangebot |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Joachim Schröder (Hrsg.): Geflüchtete in der Schule. Vom Krisenmanagement zur nachhaltigen Schulentwicklung. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2018 (100 S.; ISBN 978-3-17-033519-6; 32,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.03.2023 |
Citation | Lange, Sarah Désirée: Joachim Schröder (Hrsg.): Geflüchtete in der Schule. Vom Krisenmanagement zur nachhaltigen Schulentwicklung. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2018 (100 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240847 - DOI: 10.25656/01:24084 |