details
| Title |
Joachim Schröder (Hrsg.): Geflüchtete in der Schule. Vom Krisenmanagement zur nachhaltigen Schulentwicklung. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2018 (100 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Lange, Sarah Désirée |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 4 |
| Document | full text (210 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Flucht; Flüchtling; Migration; Kind; Jugendlicher; Lebensbedingungen; Schule; Schulsystem; Schulpädagogik; Schulentwicklung; Sozialpädagogik; Bildungsangebot |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2020 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Joachim Schröder (Hrsg.): Geflüchtete in der Schule. Vom Krisenmanagement zur nachhaltigen Schulentwicklung. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2018 (100 S.; ISBN 978-3-17-033519-6; 32,00 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 23.03.2023 |
| Citation | Lange, Sarah Désirée: Joachim Schröder (Hrsg.): Geflüchtete in der Schule. Vom Krisenmanagement zur nachhaltigen Schulentwicklung. Stuttgart: Kohlhammer Verlag 2018 (100 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 4 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240847 - DOI: 10.25656/01:24084 |