details
Title |
Katja Kansteiner/ Christoph Stamann/ Claus G. Buhren/ Peter Theurl (Hrsg.): Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen. Weinheim Basel: Beltz Juventa 2020 (300 S.) [Rezension] |
---|---|
Author |
Jesacher-Rößler, Livia ![]() ![]() |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 ![]() |
Document | full text (221 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungssystem; Schule; Schulentwicklung; Lehrer; Lerngemeinschaft; Format; Professionalisierung; Entwicklung; Diskurs; Theorie; Praxis; Konzept; Steuerung; Instrument; Wirksamkeit; Interdisziplinarität; Empirische Forschung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2020 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Katja Kansteiner/ Christoph Stamann/ Claus G. Buhren/ Peter Theurl (Hrsg.): Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen. Weinheim Basel: Beltz Juventa 2020 (300 S.; ISBN 978-3-7799-6047-8; 39,95 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.03.2023 |
Citation | Jesacher-Rößler, Livia: Katja Kansteiner/ Christoph Stamann/ Claus G. Buhren/ Peter Theurl (Hrsg.): Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen. Weinheim Basel: Beltz Juventa 2020 (300 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240966 - DOI: 10.25656/01:24096 |