details
| Title |
Katja Kansteiner/ Christoph Stamann/ Claus G. Buhren/ Peter Theurl (Hrsg.): Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen. Weinheim Basel: Beltz Juventa 2020 (300 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Jesacher-Rößler, Livia |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 |
| Document | full text (221 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Bildungssystem; Schule; Schulentwicklung; Lehrer; Lerngemeinschaft; Format; Professionalisierung; Entwicklung; Diskurs; Theorie; Praxis; Konzept; Steuerung; Instrument; Wirksamkeit; Interdisziplinarität; Empirische Forschung |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2020 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Katja Kansteiner/ Christoph Stamann/ Claus G. Buhren/ Peter Theurl (Hrsg.): Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen. Weinheim Basel: Beltz Juventa 2020 (300 S.; ISBN 978-3-7799-6047-8; 39,95 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2020 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 27.03.2023 |
| Citation | Jesacher-Rößler, Livia: Katja Kansteiner/ Christoph Stamann/ Claus G. Buhren/ Peter Theurl (Hrsg.): Professionelle Lerngemeinschaften als Entwicklungsinstrument im Bildungswesen. Weinheim Basel: Beltz Juventa 2020 (300 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 19 (2020) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-240966 - DOI: 10.25656/01:24096 |