details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242029
DOI: 10.25656/01:24202; 10.35468/5935-06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242029
DOI: 10.25656/01:24202; 10.35468/5935-06
Title |
Digital unterwegs – außerschulische Lernorte im Kontext digitaler Praktiken |
---|---|
Authors | Brill, Swaantje ; Flügel, Alexandra |
Source | Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 73-80. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) |
Document | full text (851 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Sachunterricht; Informationsgesellschaft; Fachdidaktik; Medienpädagogik; Außerschulischer Lernort; Digitalisierung; Gedenkstätte; Museum; Digitale Medien; Lernort; Primarbereich; Medienpraxis; Geschichte <Histor>; Nationalsozialismus |
sub-discipline | Media Education Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-2496-5; 978-3-7815-5935-6; 9783781524965; 9783781559356 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Auf der Basis der Erläuterung der Distinguiertheiten außerschulischer Lernorte – speziell Museen und NS-Gedenkstatten –, nehmen sie die Autorinnen die Leser*innen mit ins digitale Angebot des Anne-Frank-Hauses und ordnen die ‚dortigen‘ digitalen Lernformate kritisch-konstruktiv vor dem Hintergrund der Realisierung von Transformationsprozessen ein. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article focuses on current discussions about digital pedagogical offers for children using the example of two places of out-of-school learning: NS memorial and museum. Both promise to provide vivid and original encounters in contexts of teaching and learning (cf. Baar & Schönknecht 2018). When implementing digital learning formats and offerings, questions concerning the associated transformation processes need to be considered. The article therefore aims to provide initial reflections on what digitality means for the didactic promises of out-of-school learning. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Sachunterricht in der Informationsgesellschaft |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 25.02.2022 |
Citation | Brill, Swaantje; Flügel, Alexandra: Digital unterwegs – außerschulische Lernorte im Kontext digitaler Praktiken - In: Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 73-80. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242029 - DOI: 10.25656/01:24202; 10.35468/5935-06 |