search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Digital unterwegs – außerschulische Lernorte im Kontext digitaler Praktiken
Authors
SourceSachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 73-80. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32)
Document  (851 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-2496-5; 978-3-7815-5935-6; 9783781524965; 9783781559356
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Auf der Basis der Erläuterung der Distinguiertheiten außerschulischer Lernorte – speziell Museen und NS-Gedenkstatten –, nehmen sie die Autorinnen die Leser*innen mit ins digitale Angebot des Anne-Frank-Hauses und ordnen die ‚dortigen‘ digitalen Lernformate kritisch-konstruktiv vor dem Hintergrund der Realisierung von Transformationsprozessen ein. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article focuses on current discussions about digital pedagogical offers for children using the example of two places of out-of-school learning: NS memorial and museum. Both promise to provide vivid and original encounters in contexts of teaching and learning (cf. Baar & Schönknecht 2018). When implementing digital learning formats and offerings, questions concerning the associated transformation processes need to be considered. The article therefore aims to provide initial reflections on what digitality means for the didactic promises of out-of-school learning. (DIPF/Orig.)
is part of:Sachunterricht in der Informationsgesellschaft
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication25.02.2022
CitationBrill, Swaantje; Flügel, Alexandra: Digital unterwegs – außerschulische Lernorte im Kontext digitaler Praktiken - In: Sachunterricht in der Informationsgesellschaft. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2022, S. 73-80. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 32) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-242029 - DOI: 10.25656/01:24202; 10.35468/5935-06
export files

share content at social platforms