search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildung, Raum und Digitalität. Neue Lernumgebungen in der Diskussion
Parallel titleEducation, space, and digitality. Discussing new learning environments
Authors
SourceDie Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 34-45 ZDB
Document  (409 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im schulischen Kontext führt die Verflechtung von Raum, Bildung und Digitalität zu einer Diskussion über neue Lernumgebungen hinsichtlich der materiellen Ausstattung wie auch bezüglich der Lerninhalte. Im Hinblick auf materielle Lernumgebungen wird dargelegt, dass zukunftsfähige Lernumgebungen hybrid gestaltet werden müssen. Auf inhaltlicher Ebene wird diskutiert, dass Lernumgebungen zur räumlichen Bildung im Dreiklang des Lernens „über, mit und durch“ Digitalität gestaltet werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the school context, the intertwining of space, education, and digitality leads to a discussion about new learning environments in terms of material equipment as well as learning content. With regard to physical learning environments, it is argued that sustainable learning environments must be hybrid. On the content level, it is discussed that learning environments for spatial education can be designed within the triad of learning “about, with and through” digitality. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.03.2022
CitationKanwischer, Detlef; Gryl, Inga: Bildung, Raum und Digitalität. Neue Lernumgebungen in der Diskussion - In: Die Deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 34-45 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243218 - DOI: 10.25656/01:24321; 10.31244/dds.2022.01.04
export files

share content at social platforms