search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Bildungslandschaften in Campus-Form aus schulischer Perspektive
Parallel titleEducational landscapes in campus form from a school perspective
Authors GND-ID; ; GND-ID; GND-ID; GND-ID ORCID; GND-ID ORCID
SourceDie deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 46-60 ZDB
Document  (1.099 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Schule; Raum; Sozialraum; Campus; Stadtentwicklung; Städtebau; Bildungssystem; Schulentwicklung; Gemeinde <Kommune>; Bildungsmanagement; Kooperation
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Bildungslandschaften sollen informelle und formelle Bildungsprozesse ermöglichen. Die Campus-Form wird dabei vielerorts als Idealvorstellung angesehen. Sie soll eine engere Zusammenarbeit von Schulen und anderen Bildungseinrichtungen in hierfür geeigneten Architekturen und Außenräumen unterstützen. Sozialräumliche Aspekte sowie die Verknüpfung von Quartiersentwicklung und Bildungswesen spielen dabei eine wesentliche Rolle. Die Bedeutung der Campus-Form wird in diesem Artikel anhand von Interviews mit Schulakteur*innen herausgearbeitet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Educational landscapes aim to facilitate both informal and formal educational processes. Commonly, the campus form is seen as an ideal concept. It is intended to facilitate closer cooperation between schools and other educational actors by providing adequate architectures and outdoor spaces. Socio-spatial aspects as well as the linking of neighborhood development and education play an important role. The significance of the campus will be elaborated in this article based on interviews with school actors. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalDie deutsche Schule Jahr: 2022
additional URLsDOI: 10.31244/dds.2022.01.05
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication24.03.2022
CitationCoelen, Thomas; Hemmerich, Simon; Jestädt, Hannah; Klepp, Sarah; Million, Angela; Zinke, Christine: Bildungslandschaften in Campus-Form aus schulischer Perspektive - In: Die deutsche Schule 114 (2022) 1, S. 46-60 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-243224 - DOI: 10.25656/01:24322
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)