search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Differenzierungspolitik im englischen und deutschen Hochschulbereich. Eine argumentative Einschätzung aus sozialer Ungleichheitsperspektive
Author
SourceTertium comparationis 15 (2009) 1, S. 21-40 ZDB
Document  (1.277 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0947-9732; 09479732
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Grundsätzliche Überlegungen zur sozialen Ungleichheitsperspektive entwickelt die Autorin in dem Beitrag, in dem sie die Differenzierungspolitiken des englischen und deutschen Hochschulbereiches vorstellt und kritisch in einer konstruktiven Gegenüberstellung kontrastiert. Ein zentrales Anliegen der Autorin ist in diesem Zusammenhang, sowohl historische als auch aktuelle Überlegungen zum Thema sozialer Ungleichheit darzustellen und mögliche Probleme in die Zukunft zu projizieren und somit auch Perspektiven für zukünftige Entwicklungen zu zeichnen. (DIPF/Orig.).
Abstract (English):The object of this study was to analyse the current policies of differentiation in higher education in England and Germany in regard to their consequences for social inequalities. The method consists in a theoretical argumentation based on four basic theoretical conceptions of social inequality in education. The results indicate that the differentiation policies tend to reduce equal opportunity by enforcing social, cultural and economic inequality. This study's conclusion points to further socio-political ramifications of differentiation policy in higher education, such as the increasing significance of secondary education for social stratification, and marketization as a new mode of social stratification in higher education. (DIPF/Orig.).
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.05.2022
CitationKupfer, Antonia: Differenzierungspolitik im englischen und deutschen Hochschulbereich. Eine argumentative Einschätzung aus sozialer Ungleichheitsperspektive - In: Tertium comparationis 15 (2009) 1, S. 21-40 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-244248 - DOI: 10.25656/01:24424
export files

share content at social platforms