search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Praxisbericht: Mit Metavorhaben die Kommunikation und Kooperation zwischen Bildungsforschung und Bildungspraxis unterstützen
Parallel titlePractical report: Supporting the communication and cooperation between educational science and educational practice with meta-projects
Author
SourceBildungsforschung (2022) 2, S. 1-16 ZDB
Document  (974 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag werden die Tätigkeiten eines Metavorhabens, das etwa 50 vom Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) geförderte Forschungsprojekte begleitet, dahingehend dargestellt, wie sie zur Förderung und Reflexion der Kommunikation und Kooperation zwischen Bildungsforschung und -praxis beitragen. Ausgehend von einer Evaluation dieser Tätigkeiten werden Ansatzpunkte für mögliche zukünftige Tätigkeiten des Metavorhabens präsentiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, the activities of a meta-project, which accompanies around 50 research projects funded by the German Federal Ministry of Education and Science (BMBF), are presented in terms of how they contribute to promoting and reflecting the communication and cooperation between educational research and educational practice. Based on an evaluation of the activities with quantitative data, possible prospective activities of the meta-project and for future research are being presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationDiekmann, Daniel: Praxisbericht: Mit Metavorhaben die Kommunikation und Kooperation zwischen Bildungsforschung und Bildungspraxis unterstützen - In: Bildungsforschung (2022) 2, S. 1-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-254971 - DOI: 10.25656/01:25497; 10.25539/bildungsforschung.v0i2.899
export files

share content at social platforms