search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Trans-Sustain - Transversales Kompetenzmanagement für mehr Nachhaltigkeit in den Berufsbildern des Fleischerhandwerks und der Fleischwarenindustrie
Parallel titleTrans-Sustain - transversal competence management for more sustainability in the professions of butchery and meat products industry
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 116-133 ZDB
Document  (361 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Trans-Sustain steht für die Erforschung und Entwicklung eines ganzheitlich und transversal angelegten Kompetenzrahmens. In diesem Beitrag wird der Ansatz des transversal angelegten Kompetenzmanagements als ein Weg, zur Umsetzung von komplexen Lernzielen vorgestellt. Mit einem transversalen Kompetenzmanagement wird es möglich, die Systeme und Inhalte zum systematischen Kompetenzaufbau zu gestalten und damit die Systemebenen zwischen Praxis und anwendungsorientierter Bildung durchlässiger und anschlussfähiger zu machen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Trans-Sustain stands for the research and development of a holistic and transversal framework of competence. In this paper, the approach of transversal competence management is presented as a way to implement complex learning goals. Transversal competence management makes it possible to design systems and contents for systematic competence development and thus to make the system levels between practice and application-oriented education more permeable and more connectable. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2022
CitationReißland, Jens; Müller, Claudia; Reinhardt, Kai; Schwarzkopf, Julia; Ermer, Carolin: Trans-Sustain - Transversales Kompetenzmanagement für mehr Nachhaltigkeit in den Berufsbildern des Fleischerhandwerks und der Fleischwarenindustrie - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 116-133 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255189 - DOI: 10.25656/01:25518; 10.3224/hibifo.v9i3.08
export files

share content at social platforms