search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Impulse der Themenzentrierten Interaktion für eine Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung im Lebensmittelhandwerk und in der Lebensmittelindustrie
Parallel titleImpulses of Theme-Centered Interaction for vocational training for sustainable development in the food trade and food industry
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 134-150 ZDB
Document  (269 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag erörtert eine gemeinsame Wertebasis von Themenzentrierter Interaktion (TZI), nachhaltiger Entwicklung und Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung (BBNE), wie sie in den Modellversuchen des Bundesinstituts für Berufsbildung konzeptualisiert wird. Konkretisiert wird dies für Berufe im Lebensmittelhandwerk und der Lebensmittelindustrie. Zum Abschluss erfolgt ein Ausblick auf bereits angelegte und noch zu vertiefende Bezüge zwischen Themenzentrierter Interaktion und Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article discusses a common value base of Theme-Centered Interaction (TCI), sustainable development, and vocational education and training for sustainable development as conceptualized in the Federal Institute for Vocational Education and Training’s pilot projects. This will be put in concrete occupations for food-producing companies. Finally, an outlook will be provided on the links between Theme-Centered Interaction and vocational education and training for sustainable development that have already been established and are to be intensified. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.12.2022
CitationCasper, Marc: Impulse der Themenzentrierten Interaktion für eine Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung im Lebensmittelhandwerk und in der Lebensmittelindustrie - In: Haushalt in Bildung & Forschung 9 (2020) 3, S. 134-150 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255197 - DOI: 10.25656/01:25519; 10.3224/hibifo.v9i3.09
export files

share content at social platforms