details
Original Title |
Plädoyer für ein koordiniertes Zusammenspiel in der Schulsystemgestaltung |
---|---|
Parallel title | Plea for a coordinated cooperation regarding the formation of the school system |
Author |
Steffens, Ulrich ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 277-284 ![]() |
Document | full text (168 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulreform; Bildungsplanung; Schulsystem; Schulentwicklung; Steuerung; Recum, Hasso von; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Vor dem Hintergrund von Schulreformerfahrungen der letzten Dekaden wird als ein entscheidendes Problem der Schulsystemgestaltung eine unzureichende Gesamtabstimmung der Qualitätssicherung und Qualitätsentwicklung konstatiert und für eine Orchestrierung der Instrumente und Synchronisierung der Maßnahmen auf den verschiedenen Handlungsebenen des Schulwesens plädiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Against the background of the experiences regarding school reforms during the last decades, this article accounts for an insufficient coordination of quality management and quality improvement as a decisive problem with regard to the formation of the school system. It pleas for an orchestration of the instruments and for a synchronization of the activities on the different levels of the school system. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2009 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2022 |
Citation | Steffens, Ulrich: Plädoyer für ein koordiniertes Zusammenspiel in der Schulsystemgestaltung - In: Die Deutsche Schule 101 (2009) 3, S. 277-284 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255976 - DOI: 10.25656/01:25597 |