details
Title |
Friedrich Fröbel - Vom ersten Menschenerzieher |
---|---|
Authors |
Rathert, Nikolas A. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Zeitschrift für Heilpädagogik 73 (2022) 6, S. 284-295 ![]() |
Document | full text (706 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Fröbel-Pädagogik; Sonderpädagogik; Sonderpädagogische Förderung; Fröbel-Material; Lehrerausbildung; Unterrichtsmaterial; Historische Bildungsforschung; Geschichte <Histor>; Mathematikunterricht; Integrative Pädagogik; Fröbel, Friedrich Wilhelm August |
sub-discipline | History of Education Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0513-9066; 05139066 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | In diesem Beitrag geht es um die Möglichkeiten, Friedrich Fröbels Material in der Lehrkräfteausbildung und in sonderpädagogischen Unterrichtskontexten einzusetzen. Fröbels Biografie und das vor diesem Hintergrund sichtbar werdende Menschenbild werden skizziert. Zudem wird die Rezeption Fröbels in der sonderpädagogischen Literatur umrissen. Möglichkeiten des Einsatzes von Fröbel-Material in der sonderpädagogischen Lehrkräfteausbildung sowie in der (inklusiven) Schulpraxis werden vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article deals with the possibilities of using Friedrich Froebel's material in teacher training and in special education teaching contexts. It outlines Fröbel's biography and the image of man that becomes visible against this background. In addition, the reception of Froebel in special needs education literature is outlined. Possibilities of using Froebel material in special needs teacher training and in (inclusive) school practice are presented. (DIPF/Orig.) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.12.2022 |
Citation | Rathert, Nikolas A.; Schmid, Andrea C.: Friedrich Fröbel - Vom ersten Menschenerzieher - In: Zeitschrift für Heilpädagogik 73 (2022) 6, S. 284-295 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255991 - DOI: 10.25656/01:25599 |