search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Friedrich Fröbel - Vom ersten Menschenerzieher
Authors
SourceZeitschrift für Heilpädagogik 73 (2022) 6, S. 284-295 ZDB
Document  (706 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0513-9066; 05139066
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag geht es um die Möglichkeiten, Friedrich Fröbels Material in der Lehrkräfteausbildung und in sonderpädagogischen Unterrichtskontexten einzusetzen. Fröbels Biografie und das vor diesem Hintergrund sichtbar werdende Menschenbild werden skizziert. Zudem wird die Rezeption Fröbels in der sonderpädagogischen Literatur umrissen. Möglichkeiten des Einsatzes von Fröbel-Material in der sonderpädagogischen Lehrkräfteausbildung sowie in der (inklusiven) Schulpraxis werden vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article deals with the possibilities of using Friedrich Froebel's material in teacher training and in special education teaching contexts. It outlines Fröbel's biography and the image of man that becomes visible against this background. In addition, the reception of Froebel in special needs education literature is outlined. Possibilities of using Froebel material in special needs teacher training and in (inclusive) school practice are presented. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication14.12.2022
CitationRathert, Nikolas A.; Schmid, Andrea C.: Friedrich Fröbel - Vom ersten Menschenerzieher - In: Zeitschrift für Heilpädagogik 73 (2022) 6, S. 284-295 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-255991 - DOI: 10.25656/01:25599
export files

share content at social platforms