search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das ISQ-Selbstevaluationsportal. Konzeption eines Online-Angebots, um die Selbstevaluation in Schule und Unterricht zu unterstützen
Parallel titleThe ISQ-portal for self-evaluation. Concept of an online offer to support self-evaluation of schools and teaching
Author
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 2, S. 163-175 ZDB
Document  (477 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN 0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Rahmen eines Gesamtsystems schulischen Monitorings bedarf es aussagekräftiger Selbstevaluationsinstrumente zur Erfassung schulischer Prozessqualitäten. Im Folgenden wird das Selbstevaluationsportal als ein neues Angebot zur Prozessevaluation des Unterrichts vorgestellt und über erste Erfahrungen damit berichtet. Eine erste Wirkungsstudie verdeutlicht, dass die Rückmeldung zu unterschiedlichen Rezeptions-, Reflektions- und auch Motivationsprozessen bei den teilnehmenden Lehrkräften führt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):As part of a school monitoring system, meaningful self-evaluation tools are needed to evaluate processes at schools and not only their outcomes. In the following the portal for self-evaluation (Selbstevaluationsportal) is presented as a new offer for the evaluation of teaching. A preliminary impact study demonstrates that the feedback of students’ perception of instruction to teachers leads to different processes of reception, reflection, and motivation. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2022
CitationGärtner, Holger: Das ISQ-Selbstevaluationsportal. Konzeption eines Online-Angebots, um die Selbstevaluation in Schule und Unterricht zu unterstützen - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 2, S. 163-175 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256267 - DOI: 10.25656/01:25626
export files

share content at social platforms