search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Entwicklung der schulbezogenen Jugendhilfe in Mecklenburg-Vorpommern
Parallel titleThe development of school-related youth welfare services in Mecklenburg-West Pomerania
Authors
SourceDie Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 221-236 ZDB
Document  (7.143 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Entwicklung der Zusammenarbeit von Schule und Jugendhilfe in Mecklenburg- Vorpommern ist ein bereits Anfang der 1990er-Jahre eingeleiteter Prozess, der zielgerichtet und systematisch ausgebaut und durch eine interministerielle Arbeitsgruppe gesteuert wird. Die schulbezogene Jugendhilfe impliziert sowohl die schulbezogene Jugendarbeit und die schulbezogene Jugendsozialarbeit als auch den Hort. Diese Kooperation wird gegenwärtig zielstrebig weiterverfolgt, so dass alle Voraussetzungen dafür geschaffen werden sollen, dass dieses Arbeitsfeld ab 2013 verstetigt ist und dauerhafter Bestandteil der Arbeit der Jugendhilfe in der Schule sein soll. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The development of the cooperation of schools and youth welfare services in Mecklenburg-West Pomerania has already started at the beginning of the 90s; it has been expanded purposefully and systematically and is governed by an inter-ministerial task force. The school-related youth welfare services include school-related youth work, school-related youth social work and after-school care. This cooperation is pursued in a goal-oriented manner at present, because the preconditions shall be established to bring this field of work on an ongoing basis until 2013 and make it a permanent constituent of youth welfare services at school. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.12.2022
CitationPrüß, Franz; Kortas, Susanne: Entwicklung der schulbezogenen Jugendhilfe in Mecklenburg-Vorpommern - In: Die Deutsche Schule 102 (2010) 3, S. 221-236 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256610 - DOI: 10.25656/01:25661
export files

share content at social platforms