search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Aspekte der Berechnung der Kosten je Schüler und Schulform am Beispiel von Nordrhein-Westfalen
Parallel titleAspects of education funding per pupil and type of school, using the example of North Rhine-Westphalia
Authors
SourceDie Deutsche Schule 103 (2011) 2, S. 108-124 ZDB
Document  (622 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
Extra information
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag befasst sich mit der Kennzahl "Kosten je Schüler und Schulform auf kommunaler Ebene", die als ein standardisiertes und nachvollziehbares Instrument für Kosten-Wirksamkeits-Analysen auf kommunaler und kleinräumiger Ebene Verwendung finden kann. Die Berechnung der Kennzahl erfolgt beispielhaft für Nordrhein-Westfalen und es zeigt sich, dass der kommunale Beitrag zur Schulfinanzierung nicht unerheblich ist, jedoch auch stark zwischen den Kommunen variiert. Außerdem finden sich Hinweise, dass die Kommunen unterschiedliche Prioritäten bei der Finanzierung der verschiedenen Schulformen haben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors introduce the indicator 'costs per student and type of school at the local level', which can be used as a standardized and comprehensible tool for regional cost-effectiveness analyses. In the current investigation, the informative value of this indicator is demonstrated for the case of North Rhine-Westphalia (Germany). It turns out that the local contribution to education funding is significant overall and varies greatly between municipalities. Moreover, there is evidence that local authorities have different priorities in funding the various school tracks in North Rhine-Westphalia. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.11.2022
CitationMakles, Anna; Schwarz, Alexandra: Aspekte der Berechnung der Kosten je Schüler und Schulform am Beispiel von Nordrhein-Westfalen - In: Die Deutsche Schule 103 (2011) 2, S. 108-124 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-256894 - DOI: 10.25656/01:25689
export files

share content at social platforms