search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Können Sommercamps Bildungsungleichheit abbauen?
Parallel titleCan summer camps reduce educational inequality?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 105 (2013) 2, S. 158-168 ZDB
Document  (178 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autoren stellen die Ergebnisse der Evaluierung eines Bochumer Sommercamps vor. Bildungsungleichheit entsteht nicht zuletzt durch ein fehlendes Anregungspotenzial benachteiligter Kinder während der Schulferien. Somit bieten Sommercamps eine Interventionsmöglichkeit. Die Evaluationsstudie zeigt, dass es gelingt, förderbedürftige Kinder für das Camp zu rekrutieren. Nach dem Camp beobachten wir eine höhere Lesekompetenz und die Kinder berichten eine hohe Zufriedenheit mit dem Camp. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The authors present findings from the evaluation study on a summer camp in Bochum. One source of educational inequality is that students from disadvantaged families suffer from missing learning opportunities during the summer holidays. Therefore, summer camps might be an opportunity to support these children at risk. The evaluation study reveals that the camp succeeds in recruiting disadvantaged students. After the camp the students achieve higher scores in reading literacy, and they report high satisfaction with the camp. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.12.2022
CitationKowoll, Magdalena Eva; Strietholt, Rolf; Bos, Wilfried: Können Sommercamps Bildungsungleichheit abbauen? - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 2, S. 158-168 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257502 - DOI: 10.25656/01:25750
export files

share content at social platforms