search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Stille Revolution?". Der Hochschulzugang für nicht-traditionelle Studierende im Umbruch
Parallel title"Silent revolution?" The changing access to higher education for non-traditional students in Germany
Authors
SourceDie Deutsche Schule 105 (2013) 4, S. 382-401 ZDB
Document  (313 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Öffnung der Hochschulen in Deutschland für nicht-traditionelle Studierende hat in jüngster Zeit zunehmend an Aufmerksamkeit gewonnen. Welche bildungs- und arbeitsmarktpolitischen Debatten, hochschulrechtlichen Entwicklungen und Maßnahmen damit verbunden sind und inwieweit sich Letztere auch in der tatsächlichen Beteiligung nichttraditioneller Studierender an Hochschulbildung widerspiegeln, soll in diesem Beitrag näher betrachtet werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The opening of higher education institutions for non-traditional students in Germany has increasingly gained attention in recent years. This paper presents the debates on education and labour market policy, regulations on access to higher education as well as measures connected with this process and deals with the question to what extent the latter are reflected in the actual participation of non-traditional students. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication14.12.2022
CitationDahm, Gunther; Kamm, Caroline; Kerst, Christian; Otto, Alexander; Wolter, Andrä: "Stille Revolution?". Der Hochschulzugang für nicht-traditionelle Studierende im Umbruch - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 4, S. 382-401 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257639 - DOI: 10.25656/01:25763
export files

share content at social platforms