details
Original Title |
"Stille Revolution?". Der Hochschulzugang für nicht-traditionelle Studierende im Umbruch |
---|---|
Parallel title | "Silent revolution?" The changing access to higher education for non-traditional students in Germany |
Authors |
Dahm, Gunther;
Kamm, Caroline ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 105 (2013) 4, S. 382-401 ![]() |
Document | full text (313 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Empirische Forschung; Bildungsbiografie; Bildungspolitik; Hochschulforschung; Hochschulzugang; Lebenslanges Lernen; Student; Studienanfänger; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Öffnung der Hochschulen in Deutschland für nicht-traditionelle Studierende hat in jüngster Zeit zunehmend an Aufmerksamkeit gewonnen. Welche bildungs- und arbeitsmarktpolitischen Debatten, hochschulrechtlichen Entwicklungen und Maßnahmen damit verbunden sind und inwieweit sich Letztere auch in der tatsächlichen Beteiligung nichttraditioneller Studierender an Hochschulbildung widerspiegeln, soll in diesem Beitrag näher betrachtet werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The opening of higher education institutions for non-traditional students in Germany has increasingly gained attention in recent years. This paper presents the debates on education and labour market policy, regulations on access to higher education as well as measures connected with this process and deals with the question to what extent the latter are reflected in the actual participation of non-traditional students. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2013 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.12.2022 |
Citation | Dahm, Gunther; Kamm, Caroline; Kerst, Christian; Otto, Alexander; Wolter, Andrä: "Stille Revolution?". Der Hochschulzugang für nicht-traditionelle Studierende im Umbruch - In: Die Deutsche Schule 105 (2013) 4, S. 382-401 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-257639 - DOI: 10.25656/01:25763 |