search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wider das Imitationslernen in verlängerten Praxisphasen. Potential und Bedingungen des Forschenden Lernens im Praxissemester
Parallel titleAgainst learning by imitation in extended pedagogical field experiences in teacher education
Authors
SourceDie Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 386-397 ZDB
Document  (193 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Wirkung Forschenden Lernens in verlängerten Praxisphasen kann bislang empirisch nur unzureichend durch Studien belegt werden. In dem vorliegenden Beitrag wird daher über die Befunde erster Untersuchungen zur Nutzung und Wirkung verlängerter Praxisphasen begründet, warum dem Forschenden Lernen potenziell eine besondere Bedeutung zukommt. Diskutiert wird daran anschließend, ob das skizzierte Potenzial Forschenden Lernens für verlängerte Praxisphasen der Lehrerbildung angesichts der realen Bedingungen sich etablierender Praxissemester überhaupt genutzt werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The effect of research-based learning in extended pedagogical field experiences in teacher education has not yet been satisfactorily confirmed by empirical studies. Using first results of empirical studies, which focus on the benefits and effects of extended pedagogical field experiences, we show why research-based learning in this element of teacher education holds great potential. In the following, we discuss whether research-based learning in extended pedagogical field experiences can be used in teacher education in the face of real conditions of the student teaching semester. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.12.2022
CitationRothland, Martin; Boecker, Sarah Katharina: Wider das Imitationslernen in verlängerten Praxisphasen. Potential und Bedingungen des Forschenden Lernens im Praxissemester - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 4, S. 386-397 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259025 - DOI: 10.25656/01:25902
export files

share content at social platforms