search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Technologisierung von Bildungsmedien
Parallel titleTechnologization of educational media
Author
SourceDie Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 8-19 ZDB
Document  (226 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Klassische Bildungsmedien wie Schulbücher sind vielfältigen und strukturellen Veränderungen unterworfen, die mit den Begriffen "Technologie" bzw. "Technologisierung" erklärt werden. Dazu wird theoretisch auf einen mehrdimensionalen Begriff von Technologie zurückgegriffen, der technische Innovationen und Technologien wie Internet oder Handy genauso umfasst wie Selbsttechnologien und Subjektivierungsweisen sowie den Wandel bildungspolitischer Steuerungstechnologien. Welche Auswirkungen die Technologisierung auf schulische Bildung(smedien) hat, wird im Folgenden untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Traditional educational media such as textbooks are subject to different and structural changes that are explained with the concepts of "technology" and "technologization". For this will be theoretically outlined a multidimensional concept of technology that implies technical innovations such as the Internet, technologies of the self and subjectivation as well as new technologies of educational governance. The impact of technologization on school education and educational media is examined in the text. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.12.2022
CitationHöhne, Thomas: Technologisierung von Bildungsmedien - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 8-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259093 - DOI: 10.25656/01:25909
export files

share content at social platforms