details
Original Title |
Geographische Bildungsforschung |
---|---|
Parallel title | Geographical educational research |
Authors |
Freytag, Tim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 79-95 ![]() |
Document | full text (704 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsforschung; Methode; Quantitative Forschung; Soziale Ungleichheit; Bildungsgeografie; Geografie; Internationalisierung; Segregation; Ökonomisierung; Deregulierung; Konzeption; Raum; Theorie |
sub-discipline | General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | An der Schnittstelle von Bildungswissenschaften und Humangeographie eröffnet die auch als Bildungsgeographie bezeichnete geographische Bildungsforschung attraktive Perspektiven für eine wissenschaftliche Betrachtung der wechselseitigen Beziehungen zwischen Bildung und Raum. Dieser Beitrag hat zum Ziel, die Bildungsgeographie disziplinübergreifend zu verorten sowie Entwicklungslinien, theoretisch-konzeptionelle Verankerung und Forschungsthemen der geographischen Bildungsforschung zu skizzieren. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | At the intersection of educational sciences and human geography, geographical educational research and geographies of education respectively open up attractive perspectives for academic studies on the interrelations between education and space. The aim of this article is to outline geographies of education as an interdisciplinary research field and to sketch out trends, theoretical and conceptual foundations and topics to be studied in geographical educational research. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2015 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.12.2022 |
Citation | Freytag, Tim; Jahnke, Holger; Kramer, Caroline: Geographische Bildungsforschung - In: Die Deutsche Schule 107 (2015) 1, S. 79-95 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259159 - DOI: 10.25656/01:25915 |