search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Macht und Partizipation in einem multiprofessionellen Bildungsverbund
Parallel titlePower and participation in a multi-professional education association
Authors
SourceDie Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 199-212 ZDB
Document  (197 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Zahl der Bildungsverbünde, in denen schulische und außerschulische Akteure gemeinsam aktuellen bildungspolitischen Herausforderungen begegnen wollen, steigt stetig an. Die sich dabei herausbildenden Beteiligungs- und Machtstrukturen wurden bislang kaum in wissenschaftlichen Studien untersucht. Am Beispiel des Bildungsverbundes RuhrFutur fokussieren wir dieses Desiderat in unserem Beitrag durch qualitative Analysen. Die Ergebnisse weisen u. a. auf Hierarchien durch strukturelle Machtmittel hin. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The number of educational networks, in which schools and out-of-school actors seek to meet current educational challenges, is steadily rising. The resulting structures of participation and power have so far hardly been addressed in scientific studies. Taking the example of the educational network RuhrFutur we focus on this desideratum through qualitative analyses. Empirical results indicate hierarchies based on positions of structural power. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.02.2023
CitationKappauf, Zola; Kolleck, Nina: Macht und Partizipation in einem multiprofessionellen Bildungsverbund - In: Die Deutsche Schule 110 (2018) 3, S. 199-212 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260112 - DOI: 10.25656/01:26011
export files

share content at social platforms